STUDIO STUDIO


015

I'm trying to lower the resolution of the images I make these days.Through the blurred shape, many things are damaged and only goals remain. Maybe it's because I have the original in my head.
I was lucky to meet this existing building at this stage. If the building was freely expanded and renovated, many things would have changed in this building.
This building resulted in the preservation/growth/expansion of the possibility of the plane that the building had originally hidden.
I'm basically a client-friendly person. It's not a good intention, it's a rule of the game. Matching the client's taste. If he/she wants something spicy and salty, at least not sticking out the universal Pyongyang naengmyeon. I want to make spicy and salty Pyongyang naengmyeon. The client constantly doesn't like what I like, and just chooses one or two of the ten things I wanted to do. I'm all over the place in there.
Despite imagining and drawing it, I feel like I've jumped to a point beyond my imagination.
I like the feeling that it looks weird. It is difficult to determine whether it is beautiful or not. Although many parts have already been transferred to the role of the builder, only building well will further strengthen the hold on judgment.

work with studio mok
photograph park sehee


이 프로젝트는 숲 속의 오래된 집을 개조해 카페로 만드는 것이었습니다. 자연 속에서 오래된 것들을 만나게 되면 두려운 마음이 큽니다.
내 일은 대부분의 것들을 파괴한 후 재정의하는 작업이기 때문입니다. 남겨지는 것과 파괴돼야 할 것들 사이에서 운명의 결정은 오롯이 제 몫입니다.
카즈오 시노하라의 ashitaka house 를 닮은 평면 구조는 살아남았습니다.
벽과 지붕은 다른 것으로 대체 되었습니다.
바닥 페이빙과 난로는 그 자체로 훌륭해 살아남았습니다.
가구는 남김없이 버려졌습니다.
나는 이것들이 좋은 결정이었는지 아직도 잘 모르겠습니다.
그러나 누군가는 보존과 파괴 사이에서 결정해야만 하고, 그 기회가 나에게 왔다는 점에 안도할 뿐입니다.